Vingklippt, Lars Anders Johansson

Så har den då kommit, skivan jag hittills endast hört smakprov från. Smakprov som jag blivit mycket förtjust i. Lyssna här: http://www.myspace.com/larsandersjohansson - de två första finns med på skivan.

Lars Anders Johansson Band släpper sitt debutalbum "Vingklippt" och jag fick ett exemplar i min hand i fredags. Se'n har jag tillbringat helgen med att lyssna.

Ja... and what can I say?!!??
Jag är helt tagen, helt betagen.
En spännande skiva.
Där varje låt har en egen profil. Här är det inte frågan om att om man hört en, så har man hört alla.

Till de jämförelser som gjorts av Lars Anders Johansson tidigare, där recensenter, publik och arrangörer sagt att musiken får dem att tänka på
"Winnerbäck
  Sundström
  Dan Berglund
  en manlig Lisa Ekdal

  Allan Edvall"...
vill jag nu lägga Magnus Uggla. Vilka texter!

Eller behövs det göras jämförelser?
Varför inte helt enkelt se det som Lars Anders Johansson Band?
Den som befinner sig i Uppsala torsdag 13/9 kan dessutom höra dem framföra låtarna live.

Releasespelning på Katalin.  (Klicka på bilden nedan och kolla va' snyggt det numera blir när man klickar upp miniatyrbilder)

1 Smakfull:

skriven

Hej! Ja du, det är delarna av rustning till Naginata, kampsport man slåss med jättelånga pinnar i :) Bollen ser ut som en boll för att den sitter högt upp, men det är en rustningsdel (harnesk kanske man säger?) för magen.
Pröva, det är jättekul! ;)

2 En liten tant:

skriven

Tack för info. Man blir ju nyfiken. Men eftersom du vrickade knäet så vete tusan vad som skulle kunna brista på en ovig liten tant!

3 SolSkuggan:

skriven

Så länge sen jag skrev här hos dig.. Så lääänge:( Kanske ingen större ursäkt men sommaren har varit mer än intensiv vi har jobbat 7 dar i veckan sen början av maj. Nu är det lite lugnare tack och lov.
Och när jag nu tittar in hos dig så möts jag av detta otroligt glädjande:) Din sons skiva!
Jag har verkligen tagit mig tiden att lyssna njuta och finna att han är otroooligt duktig. Jag har lyssnat till hans underbara texter och musik tidigare sanslöst bra.
Men i denna skiva har han utvecklats helt otroligt.. Hur gör han grabben..?
Tack snälla för att du gav mig länken:)
Passar på att önska dig en fin och skön höst:)
Kram från mig:)

4 En liten tant:

skriven

Solskuggan:
Det är trevligt att se dig här igen! Jag har förstått att ni haft mycket att göra.
Roligt att du också tycker om hans musik. Du skulle höra resten av låtarna på skivan- allt är olika men så bra!

5 Ca:

skriven

Så mycket lycka i att det gått så bra för din son...efter olyckan och allt.
Om inte DU hade varit.... :)
Var stolt och njut, av glädjen!

6 Anne-Maj:

skriven

Jag brukar ju inte vilja höra varje dag. Men när jag läser din text så blir jag väldigt nyfiken och vill lyssna på den. Tänk om jag kunde göra det.

7 Enkla Z:

skriven

Kul namn, "Katalin".
Det är ungerska formen av mer kända 'Katarina'

8 En liten tant:

skriven

Ca: Självlysande är ordet som bäst beskriver mig för tillfället! :-)

9 En liten tant:

skriven

Anne-Maj:
Jag vet inte hur jag ska förmedla allt som rörde sig inuti mig när jag läste din kommentar. Jag blev rörd,och berörd på alla möjliga vis.
Jag tackar dig ödmjukt för denna uppskattning av det jag skrev. Du är en storslagen människa!

10 En liten tant:

skriven

Enkla Z:
Ser man på. Det visste jag inte. Det är lärorikt i bloggland.
Om jag inte fattat allting fel så var/är ägaren/upphovskvinnan till etablissemanget från ett östeuropeiskt land. Så hon kanske t.o.m. heter Katalin?!?!

Kommentera här: